اقامه نخستین نماز جمعه رمضان در اندونزی

خرید بک لینک

اندونزی

اقامه نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در اندونزی

نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در اندونزی، پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان اقامه شد.

صدها هزار مسلمان برای اقامه نمار جمعه به مساجد کشور اندونزی روانه شدند. در این راستا مسجد استقلال شهر جاکارتا پایتخت اندونزی که بزرگترین مسجد منطقه آسیای جنوب شرق به حساب میآید و گنجایش ۱۲۰ هزار نفر را دارد نیز با استقبال بینظیر نماز گزاران مواجه شد.

امام جماعت مسجد استقلال در خطبه نماز جمعه به اهمیت روزه داری در ماه مبارک رمضان اشاره کرد.

محمد خلیل یکی از نمازگزاران در مسجد استقلال در گفتوگو با خبرنگار آناتولی ضمن تاکید بر استقبال پرشکوه نمازگزاران گفت: “برای نماز خواندن این مسجد را ترجیح میدهم. به علت بزرگی این مسجد و نیز حضور انبوه نماز گزاران، یک فضای روحانی در مسجد به وجود میآید. به همین دلیل تمام نمازهایم را در این مسجد اقامه میکنم.”

مسجد استقلال یکی از نمادها و سمبلهای شهر جاکارتا است. رهبران سیاسی کشور برای نماز خواندن به این مسجد میآیند. این مسجد به یاد استقلال اندونزی بنا شده است که همزمان ۳۰۰ هزار نفر در این مسجد و صحن آن میتوانند نماز اقامه کنند.

منبع : آناتولی

تابش...

ما را در سایت تابش دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: علی تابش بازدید: 220 تاريخ: شنبه 22 خرداد 1395 ساعت: 15:19

صفحه بندی