اختتامیه رزمایش رعد شمال با حضور سران عربی برگزار شد
اختتامیه رزمایش رعد شمال عربستان با حضور سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور و سران کشورهای عربی از جمله رئیس جمهور مصر و امیر کویت برگزار شد.
رزمایش نظامی «رعد شمال» که در پایگاه نظامی ملک خالد در منطقه حفر الباطن عربستان برگزار شده بود روز پنجشنبه به پایان رسید.
پایگاه خبری «الخلیج آنلاین»، گزارش داد که علاوه بر «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سران برخی کشورهای عربی از جمله «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر، «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت، «عبداالله دوم» پادشاه اردن، «حمد بن خلیفه» پادشاه بحرین، «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی،«عمر البشیر» رئیس جمهور سودان، «تمیم بن حمد» امیر قطر و تعدادی از وزرای دفاع و مسئولان عربی در اختتامیه رزمایش رعد شمال حضور پیدا کردند.
در این رزمایش که به مدت هجده روز برگزار شده، بیش از ۱۵۰ هزار نیرو از کشورهایی مانند مصر، اردن، پاکستان، امارات، سودان و یمن شرکت کردهاند.
علاوه بر آن ۳۰۰ جنگنده، صدها تانک و یگانهای دریایی در این رزمایش بکار گرفته شده و عربستان از جدیدترین سلاحهای خود مانند جنگندههای «تایفون»، بالگردهای «آپاچی»، هواپیماهای رهیابی«آواکس»، خودروهای زرهی تازه ساخت فرانسه و انگلیس استفاده کرده است.
برخی گزارشها حاکی است که عربستان با هدف متحد کردن نیروهای نظامی و ارتشهای عربی منطقه برای اقدام نظامی مشترک در سوریه این رزمایش را برگزار کرده است.
با این حال ریاض با وجود حمایتهای مالی بی دریغ از مصر نتوانسته عبدالفتاح السیسی را راضی کند تا از یکی از بزرگترین ارتشهای عربی (ارتش مصر) در عملیات نظامی خود در یمن استفاده کند.
پیشتر نیز رئیس جمهور مصر اعلام کرد ارتش این کشور در درگیریهای خارج از مصر حضور پیدا نخواهد کرد و وظیفه این نیروها حفظ امنیت کشور خود و انجام وظیفه در خاک مصر است.
لینک منبع : فارس
تابش...
ما را در سایت تابش دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: علی تابش بازدید: 263 تاريخ: شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 16:38