اوباما: اسد در آینده سوریه جایی نخواهد داشت
رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه بشار اسد نمی تواند در آینده سوریه جایگاهی داشته باشد، اظهار داشت که اجرای «ترک مخاصمه» بیش از همه به رژیم اسد و روسیه بستگی دارد.
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری خود در کاخ سفید درباره تحولات اخیر در سوریه و توافق ترک مخاصمه اظهار داشت: توافق توقف درگیری و خصومت در سوریه بیش از هر چیز به رفتار رژیم اسد و روسیه بستگی دارد. دخالت نظامی روسیه، رژیم اسد را قوت بخشید و وضع بحران انسانی را بدتر کرد.
وی در ادامه افزود:” بشار اسد، نمی تواند در آینده سوریه جایی داشته باشد؛ پس از جنگی که در آن اسد مردم خود را شکنجه کرد، علیه آنها از بمب خوشهای استفاده کرد، آنها را تحت محاصره قرار داد و گرسنه نگه داشت، این غیر قابل قبول است. بسیاری از مردم سوریه تا اسد برکنار نشود، از جنگیدن با آن دست بر نخواهند داشت”.
وی با بیان اینکه میان آمریکا، روسیه، ایران و برخی کشورهای دیگر در خصوص آینده اسد اختلاف نظر وجود دارد، اظهار داشت:” توافق ترک مخاصمه، دیدگاه و نگرش طرفها درباره پایان دادن به خشونت در سوریه را نشان خواهد داد”.
لینک منبع: آناتولی
- - , .
تابش...
ما را در سایت تابش دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: علی تابش بازدید: 163 تاريخ: شنبه 8 اسفند 1394 ساعت: 14:36